Aplikacje fitness

Aplikacje fitness

Żeby wiedzieć jak i kiedy ćwiczyć, nie trzeba już płacić za usługi profesjonalnego trenera. Okazuje się, że w swoim smartfonie mamy niemal nieograniczone źródło wiedzy, które łatwo, szybko i wygodnie poinstruuje nas i pokaże, co robić. Może okazać się, że dzięki temu nie potrzebujemy już siłowni – po co płacić za karnet, dojeżdżać tam i liczyć się z brakiem prywatności, kiedy często wystarczy skrawek podłogi i nie trzeba nawet żadnych specjalistycznych sprzętów? Aplikacje fitness nie bez powodu zyskują tak ogromną popularność. W końcu nie tylko udzielają one porad, ale także jeśli chcemy być fit motywacja którą dają jest niezastąpiona. Jakie więc są najlepsze aplikacje fitness?

Yoga for Beginners | Down Dog

aplikacje fitness - yoga

 

Joga to świetny pomysł dla osób, które chcą być bardziej fit, ale nie są zainteresowane bardziej wysiłkowymi rodzajami ćwiczeń. Nie oznacza to jednak, że nie będziemy po niej zmęczeni i obolali! Pozornie absurdalne i mało odczuwalne ćwiczenia może okazać się, że dają większy wycisk naszym mięśniom niż podnoszenie ciężarów czy brzuszki. Nie warto więc z góry odrzucać jogi jako mało efektywnej. Mogą ją z powodzeniem uprawiać zarówno mężczyźni, jak i kobiety, a jedyne czego potrzebujemy, to mata do ćwiczeń. Aplikacja Yoga for Beginners | Down Dog doskonale wprowadzi nas w świat jogi, nie rzucając nas przy tym od razu na głęboką wodę. Korzystając z niej możemy liczyć na zrozumiałe instruktaże wideo od 6 różnych trenerów, a także poziom trudności odpowiedni dla początkujących.

Workout Trainer: fitness coach

Aplikację tę pobrało już ponad 10 milionów osób, co samo w sobie świadczy o jej wartości. Zawiera ona setki ćwiczeń prezentowanych przez profesjonalnych trenerów za pomocą zdjęć, filmów i dźwięku. Jej ogromną zaletą jest możliwość dostosowania poziomu trudności. Każdy więc znajdzie w niej coś dla siebie, zarówno osoby dopiero zaczynające swoją przygodę ze światem ćwiczeń, jak i jego weterani. Dodatkowo Workout Trainer daje swoim użytkownikom rozbudowany system statystyk odnośnie ich postępów. Jeśli czujemy, że potrzebujemy dodatkowego wsparcia, możemy także zatrudnić jednego z ich trenerów, aby indywidualnie pomagał nam w doborze ćwiczeń i nas motywował. Z powodzeniem z aplikacji korzystać można bezpłatnie, zawiera jednak również setki dodatkowo płatnych rozbudowanych kursów dla wymagających. Z pewnością jest to aplikacja, którą warto sprawdzić, chociażby ze względu na to, jaką cieszy się popularnością.

7 Minutowe Cwiczenia

7 Minutowe Cwiczenia to kolejna szalenie popularna aplikacja fitness. Jej głównym założeniem jest prezentowanie zestawów ćwiczeń, które można wykonać w krótkim czasie (około tytułowych 7 minut), ale wymagają one bardzo dużego wysiłku. Dzięki temu nawet takie krótkie treningi sumiennie wykonywane przez dłuższy czas powinny zaprocentować znaczną poprawą kondycji. Jest to dobre rozwiązanie zarówno dla osób, które chcą schudnąć, jak i dla tych, którzy marzą o rozbudowanej muskulaturze. Jeśli nie mamy dużo czasu w ciągu dnia na ćwiczenia, ale nie chcemy całkowicie zrezygnować z ruchu, 7 Minutowe Cwiczenia mogą być idealnym rozwiązaniem dla nas.

MyFitnessPal

Dla odmiany nie jest to aplikacja głównie instruktażowa, które pokazuje nam, jak wykonywać ćwiczenia, chociaż MyFitnessPal ma również taką opcję. Ma jednak inne główne zadanie, które czyni ją przydatną dla każdego miłośnika fitness.Można w niej prowadzić dziennik posiłków, a aplikacja sama zliczy nam kalorie i pokaże nam statystyki odnośnie naszego odżywiania się. Docenić należy olbrzymią bazę produktów, jaka już znajduje się w aplikacji. Dzięki temu unikniemy uciążliwego liczenia naszych kalorii samodzielnie, a także dowiemy się, jaki procent naszego posiłku stanowiło białko, węglowodany i inne składniki.

HIIT – trening interwałowy – timer

Trening interwałowy zyskuje w ostatnim czasie na popularności. Jego głównym założeniem jest przeplatanie ćwiczeń o dużej intensywności z takimi o średniej, aby z jednej strony nie nadwyrężyć organizmu, a z drugiej szybko osiągnąć zadowalające efekty. Najczęściej spotykane ćwiczenia interwałowe to biegi, jazda na rowerze klasycznym lub rowerze stacjonarnym, a także suche wiosła. Nie każdemu spodoba się taka forma wysiłku, ale jej skuteczność jest potwierdzona naukowo, wobec tego naprawdę warto spróbować.

Ćwiczenia na brzuch A6W – płaski brzuch w domu

Jest to ultra popularna aplikacja fitness, która daje swoim użytkownikom możliwość skorzystania z rozbudowanego 42 dniowego planu ćwiczeń. Ma on za zadanie głównie wzmocnić mięśnie brzucha, co dla wielu jest priorytetem. Aplikacja pozwala na monitorowanie swoich postępów i nie wymaga od ćwiczących posiadania żadnych specjalistycznych sprzętów. Dodatkowo chociaż zalecane jest korzystanie z treningów przygotowanych przez specjalistów, nic nie stoi na przeszkodzie aby edytować je wedle swoich potrzeb.

Aplikacji fitness jest wiele. Dzięki nim rośnie nasza fit motywacja i poprawia się ogólna kondycja i zdrowie. Warto więc korzystać regularnie z ich usług. Należy jednak pamiętać o prawidłowym wykonywaniu ćwiczeń i ścisłym stosowaniu się do zaleceń. Ćwicząc nieprawidłowo można sobie zrobić poważną krzywdę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj poprzedni wpis:
toksyczni ludzie
Toksyczni ludzie – czym się charakteryzują i jak sobie z nimi radzić?

W trakcie swojego życia spotkamy wiele różnych osób, o bardzo odmiennych charakterach i skłonnościach – czy to w szkole, pracy,...

Zamknij